Tuesday, December 02, 2008

Azman Idris - Zuraida











1 comment:

painah said...

Lagu Zuraida nyanyian Azman Idris begitu diminati dlm tahun 1979/80. Masa ni aku dlm sekolah menengah. Memang ngan punya ... pulak nak jadi cerita masa tu dlm kelas aku ada awek yg nama dia lebih kurang lagu ni.

Masa tu aku belajar di SMDMS Nilai, N9... dlm kelas aku selalu usya awek ni, tapi tengok2 cam tu je ... takut beb. Waktu ni memang takut ngan pompuan, kalu minat pung simpan dlm hati. Tapi ikhlasnya remaja spt aku di tahun 80an memang takut ngan awek.

Dalam kelas aku ada 3 kaum yg amat muhibah. Melayu, India dan Cina. Yg Cina badan nala2 memang takut kalu tengok, India pulak kekadang suka gaduh sama kaum sendiri .. tak tau pasal apa. Kaum Melayu pulak, sibuk tak tentu hala.

One thing memang tak jadi hal sesama kaum. Saling tolong menolong memang ketara.

Indahnya zaman persekolahan ditahun 70an/80an. Dah berpuluh tahun aku tak jengok SMDMS tu, kalu ada pung bila gi Nilai 3 sama famili, bila ternampak papan tanda NILAI ... aku teringat kembali kisah manis zaman persekolahan.

Dimana agaknya rakan2 sekelas dulu spt Amran (Titol), Shamsudin, Samsudir, Zulaidah, Adha, Nagaraja, P.Perumal, Alondin Kadar Batcha, Low Tuck Heng dan ramai lagi.

Memori ketika bersama kalian sentiasa terpahat di dalam hati.